על מנת להתאים את הפרויקט בכל היבטיו ללקוח הקצה, צריך להבין – מיהו קהל היעד?
הקהל בישראל בפרט הינו קהל מגוון ולכן האפיון שלו חייב להיות מחודד וממוקד לאור הביקוש וההיצע של השוק. בתחום שיווק שכונות מגורים חדשות בנדל”ן למגורים בישראל יש קהל יעד מגוון ופעמים רבות האפיון צריך להיות מחודד הרבה יותר מאשר האם מודבר על זוגות צעירים או משפרי דיור.
בכל סביבת מכירות יש בזמן נתון מספר קהלים שניתן לכוון אליהם ולכן חשוב להכיר בביקושים הקיימים ואת ההיצע הקיים בשוק.
במצבים מסויימים כגון בשיווק שכונת מגורים חדשה החברה תבנה מספר סגמנטים שונים של קהל היעד עם דגשים יותר עמוקים ב”אופי הקהל” וגם תחתור ליצירת ביקושים חדשים של קהלים נוספים.
תהליך אפיון קהלי יעד ניתן רק לאחר איסוף ומחקר
בין 7-10 ימי עסקים