צרו קשר  03-3736000

כתובת: רחוב סחרוב 5 ראשון לציון,  פייר קניג 3 ירושלים 

המהפכה שמתכנן שר השיכון נחשפת: האם בקרוב תשלמו פחות על דירה חדשה?

שר השיכון זאב אלקין הטיל בשבוע שעבר פצצה כשהודיע כי יבחן חקיקה שתגביל את הצמדת מדד תשומות הבנייה. כעת בשיחה עם גלובס הוא מסביר את הצעדים הבאים שמתוכננים • יזמים הפועלים בשוק טוענים כי הגבלה כזו תהיה בלתי אפשרית וגם לא הוגנת

בשבוע שעבר הפתיע שר השיכון זאב אלקין את השוק. בתגובה לשאלה של ח"כ בצלאל סמוטריץ’ הודיע אלקין כי משרדו בוחן חקיקה שתגביל את הצמדת מחירי הדירות למדד תשומות הבנייה רק ביחס לרכיב עלות הבנייה במחיר הדירה – ולא על רכיב עלות הקרקע והרווח הקבלני והיזמי, כפי שקורה היום.

להודעתו של אלקין, שפורסמה לראשונה בגלובוס, הייתה משמעות דרמטית, שכן לאחר כמה שנים שבהן עלה במתינות, זינק מדד תשומות הבנייה בשנה האחרונה בכמעט 6%, בעיקר בגלל התייקרות חומרי הגלם וההובלות. רוכשי דירה מקבלן משלמים את התשלומים לקבלן בצמוד למדד תשומות הבנייה, מה שאומר שרבים מהם יצטרכו להוסיף עוד עשרות אלפי שקלים מעבר למה שתכננו.

"בנושא מדד הבנייה קיימנו דיון מעמיק", אומר אלקין לגלובס. "אנחנו רוצים שהוא יחול על מרכיבי בנייה אמיתיים ולא על עלות הקרקע ורווח היזמים".

בשיחה עם גלובס מציין אלקין כי תיקון חישוב המדד הוא חלק ממהלך גדול יותר. וכי במשרד מגבשים טיוטת חוק לתיקון נרחב של חוק המכר לצד בניית אגף עם סמכויות אכיפה לדאגה לזכויות הרוכשים. "יש עוד שורה של תיקונים לחוק שהוצגו בישיבת הנהלת המשרד. אלה תהליכים שייתנו למשרד יותר סמכויות באכיפה של החוק על חלקיו השונים ובעיקר לטובת הרוכשים".

לשיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email